Maand: april 2015

25 april 2015

Nieuw onderzoek: kies story-apps zonder interactie voor kinderen

De belangrijkste les uit het onderzoek van Zsofia Katalin Takacs naar ‘on-screen children’s stories’ is dat de combinatie van interactie en multimedia leren niet ten goede komt. When children can play with elements inside the story, the comprehension of the story is less and the story won’t help their vocabulary Animaties, geluiden en muziek (zonder interactie) kunnen een positief effect hebben op both comprehension and […]

25 april 2015

China kent elke burger score toe – ook voor internetgedrag

China gaat via een ‘sociaal kredietsysteem’ individuen een score geven. ‘Met behulp van de modernste internettechnieken gaat er individueel toezicht op de Chinese burgers worden uitgeoefend’, aldus een expert in dit interview. Big brother is watching you? No, he wants to control you! Lees  meer op Volkskrant.nl

4 april 2015

Big Data en leesplezier

Weekend leesvoer & warm aanbevolen Big Data en leesplezier: over het nut en de gevaren van testen, analyseren van data, het nut voor de leerkracht, waar het toe moet leiden en juist niet, peuters en kleuters en nog veel meer om over na te denken… Lees verder